Close

Najpopularniejsze pokontraktowe i nowe auta sprzedawane w 2017 r. Raport Master1.pl

 

 

  • Rośnie popularność samochodów pokontraktowych. Od początku 2017 roku Master1 sprzedał ich o 30 proc. więcej niż w tym samym okresie (od stycznia do końca sierpnia) 2016 roku.
  • Wśród aut pokontraktowych najczęściej wybieranymi markami były Skoda, Opel, Ford oraz Hyundai.
  • Wśród nowych samochodów dominowały modele Opla, Skody i Hyundaia.

 

Według raportu Master1.pl, sieci sprzedaży samochodów nowych i używanych należącej do Grupy Masterlease, klienci coraz chętniej decydują się na samochody pokontraktowe. W 2017 roku na ich zakup zdecydowało się ponad 4 tys. klientów firmy, co stanowi 30 proc. wszystkich sprzedanych aut.

 

 – Auta używane są nadal bardzo popularne w Polsce, głównie ze względu na niższą cenę. Kierowcy wiedzą już, że najlepiej kupować je w miejscach, w których mogą zapoznać z pełną historią serwisową pojazdu. Dlatego coraz częściej przeglądają oferty salonów z autami pokontraktowymi. W sieci sprzedaży Master1.pl są to w większości auta 2-, 3- i 4-letnie, bo właśnie tyle najczęściej trwają kontrakty leasingu czy wynajmu długoterminowego – mówi Grzegorz Grodecki, Dyrektor Operacyjny Grupy Masterlease.

 

Najpopularniejsze modele samochodów używanych

W 2017 r. największą popularnością wśród samochodów pokontraktowych cieszyły się auta marki Opel i Skoda, które stanowiły 14% sprzedaży oraz Ford (11%) i Hyundai (8%).

 

Najchętniej kupowanymi modelami były Opel Astra z silnikiem o pojemności 1.7 TDI w wersji wyposażeniowej Enjoy oraz Ford Focus z silnikiem Diesla o pojemności 1.6 litra w popularnej wersji wyposażeniowej Trend. Na kolejnych miejscach uplasowały się samochody francuskich producentów: Citroen Berlingo Van z silnikem 1.6 HDi, Reanult Kangoo Maxi Pack z silnikiem 1.5 dCI oraz Peugeot 308 w wersji Access z silnikiem Diesla o pojemności 1.6 HDi.

 

 

 Firmy, które nabywają pojazdy dla swoich pracowników już od kilku lat odchodzą od wykorzystywania samochodów w standardowym wyposażeniu. Dziś samochód służbowy jest często benefitem i formą docenienia pracownika. Z kolei przedsiębiorcy z sektora MŚP, często auto firmowe wybierają dla siebie. Dlatego zwracają więc uwagę na bogatsze wyposażenia czy moc silnika. W rezultacie, w ślad za rynkiem pierwotnym, wśród aut pokontraktowych pojawiają się coraz ciekawsze wersje wyposażeniowe samochodów – dodaje Dyrektor Operacyjny Grupy Masterlease.

 

Opel bezkonkurencyjny wśród nowych aut

Wśród nowych samochodów marką, która najczęściej przyciągała kierowców był Opel. Pojazdy tego niemieckiego producenta stanowiły aż 23% sprzedaży. Na kolejnych miejsca uplasowały się samochody marki Skoda i Hyundai ze sprzedażą na poziomie 15%.

 

Modelem, który cieszył się największą popularnością był Opel Astra V w dwóch wariantach: kombi z silnikiem CDTI o pojemności 1.6 litra w wersji wyposażeniowej Enjoy oraz hatchback z silnikiem o pojemności 1.4 lita. A także model Opel Corsa E hatchback z silnikiem 1.4 wersji wyposażeniowej Enjoy.

 

Kolejne miejsca na podium zajął Fiat 500 z silnikiem o pojemności 1.2 w wersji wyposażeniowej POP –oraz dwa modele koreańskiego producenta Hyundai: I30 1.4 Hatchback w wersji wyposażeniowej Classic oraz Tucson 1.6 GDI w wersji wyposażeniowej Comfort.