preloader

Brandscope Sp. z o.o.
ul. Aleja Grunwaldzka 523,
80 – 320 Gdańsk

Sąd Rejonowy Gdańsk-Północ w Gdańsku
VIII Wydział Gospodarczy

KRS 0000377220
NIP: 586-22-64-082

Przewiń w dół

Kalendarz – wymarzony prezent PR-owca

Grudzień to miesiąc licznych podsumowań. Nie chcąc przegapić kolejnego spotkania znacznie częściej niż zwykle spoglądamy na kalendarz.

Dla PR-owca powinien być to jednak chleb powszedni. Nie chodzi wcale o przegapienie kolejnej komercyjnej „wigilii”.

Kalendarz to skarbnica komunikacyjnych możliwości. Trzeba go tylko mieć, regularnie otwierać i umieć wykorzystywać.

Ktoś na pewno o tym napisze. Dlaczego nie masz to być Ty?

To, że media będą podejmować tematy związane czy to z corocznymi świętami, czy z innymi wydarzeniami, o których wiemy z dużym wyprzedzeniem, nie jest (a przynajmniej nie powinno być) tajemnicą dla żadnego PR-owca. Dlaczego więc nie wykorzystać takiej możliwości do komunikacji własnej firmy, jej reprezentantów, czy produktów? Jeśli nie zrobimy tego my, wykorzysta to pewnie bardziej kreatywna konkurencja, a nam przyjdzie przeczytać o tym w gazetach, czy Internecie, usłyszeć w radiu, albo obejrzeć w telewizji.

W czym tkwi trudność

Święta, świętami, niby fajny temat, ale jak go wykorzystać? Odpowiedź jest prosta: Mądrze! Przy odrobinie fantazji, doświadczenia, i oczytania, każdy, nawet najbardziej oklepany temat, może stać się dla mediów atrakcyjnym kąskiem. Rzucając kiedyś propozycję tematu związanego ze zbliżającymi się komuniami, usłyszałem od swojego szefa dokładnie to: jak Ty chcesz to „sprzedać”? Przecież to oklepany temat, o którym wszyscy piszą co roku to samo? To strata czasu. Nie miał racji. Jak się później okazało rzeczywiście media dużo o tym pisały, ale tym razem wykorzystując wiedzę, komentarze i produkty klienta Brandscope. W czym więc tkwił sukces? W kreatywnym spojrzeniu i dostrzeżeniu w corocznym (ale nie tylko) wydarzeniu tego, czego jeszcze nikt inny nie zobaczył. Wykorzystywanie kalendarza w komunikacji z otoczeniem to z jednej strony trudność, z drugiej komfort. Z jednej strony trzeba się rzeczywiście wysilić, ale z drugiej – o szansach, które są przed nami, wiemy przecież znacznie wcześniej. O ile oczywiście zaglądamy w kalendarz…

Finanse z życia wzięte

Śledząc wydarzenia stworzyliśmy informacje prasowe, w których wypowiadali się eksperci klienta, cytowana tym samym była nazwa firmy. Poniżej kilka przykładów wykorzystania tegorocznego kalendarza do tworzenia komunikacji klienta z rynku finansowego. Każdy z tych tematów mógł być doskonale wykorzystany przez ubezpieczyciela. Być może w przyszłym roku niektóre z nich będą…

  • Rozliczenia PIT – coroczny koszmar dopłaty do PIT-a, który dotyka sporą część polskiego społeczeństwa. Poradnikowy materiał zawierał sposoby rozsądnego sfinansowania zobowiązania oraz zakres możliwości negocjacji z US.
  • Ślub pary królewskiej – poradnikowy materiał o możliwościach finansowania ślubu z wyszczególnieniem kosztów książęcego ślubu.
  • Komunia Święta – poradnikowy materiał o sposobach wykorzystania pieniędzy przez pierwszokomunijnych „milionerów” z propozycjami ciekawych zakupów
  • Otwarcie się niemieckiego rynku pracy na polskich pracowników – poradnikowy materiał o zarządzaniu własnymi finansami dla osób wybierając się do pracy zagranicą
  • Wybory parlamentarne – czy politycy są godni zaufania dla banków, czy są dla nich wiarygodni – poradnikowy materiał wyjaśniający kryteria oceny wiarygodności kredytowej

Zobacz nasze ostatnie artykuły

post-image

Kryzys wizerunkowy – jak go przetrwać?

post-image

Jak skutecznie komunikować o swoim produkcie?

post-image

Czym jest komunikacja korporacyjna? Definicja, rodzaje i najlepsze praktyki

post-image

Jak stworzyć skuteczną strategię PR-ową krok po kroku

post-image

Czym różni się PR od marketingu?

post-image

Eksperci podliczyli straty w domu Kevina!