Close

Mężczyźni kochają zakupy – co cenią najbardziej?

  • Z badań jednego z największych centrów outletowych w Polsce wynika, że 56% jego klientów stanowią mężczyźni.
  • Zarówno mężczyźni, jak i kobiety doceniają przede wszystkim dodatkowe rabaty – blisko połowa badanych jest skłonna odłożyć zakupy do momentu pojawienia się promocji*.
  • Dla mężczyzn oprócz atrakcyjnej ceny liczy się także możliwość wyboru i przymierzenia kupowanych produktów.

Dostępność produktów, szeroki wybór i łatwość porównywania cen sprawiają, że Polacy świadomie decydują się na zakupy w outletach. Z raportu KPMG wynika, że Klienci doceniają dodatkowe rabaty – blisko połowa badanych jest skłonna odłożyć zakupy do momentu pojawienia się promocji. Dla 25% badanych determinantem podjęcia decyzji o zakupie danej rzeczy jest marka. Według stereotypów zakupy i wyszukiwanie okazji to domena kobiet, jednak z badań społecznych oraz wyników badań centrów Designer Outlet w Polsce wynika, że mężczyźni wcale nie ustępują kobietom na tym polu.

Mężczyźni wybierają outlety

Centra Designer Outlet w Polsce cyklicznie przeprowadzają badania marketingowe. Ich wyniki potwierdzają, że mężczyźni nie tylko są towarzyszami kobiet podczas zakupów, ale bardzo często inicjują zakupy w centrach outletowych.

Z przeprowadzonych ostatnio badań wynika, że aż 56 proc. Klientów naszych outletów to mężczyźni. Panowie, tak samo jak kobiety, cenią sobie możliwość zakupu produktów w niższych cenach.
Dla mężczyzn szczególnie ważne są duże rabaty oraz najwyższej jakości produkty znanych marek, które w Designer Outlet w Gdańsku, Sosnowcu czy Piasecznie pod Warszawą mogą kupić taniej
od 30 do 70%. Panowie mają możliwość wyboru marek z typową odzieżą męską, jak Digel, Lavard, Pierre Cardin czy Vistula, ale również sportowych – jak 4F, Adidas, Mammut, Nike i wiele więcej.
To sprawia, że mężczyźni kochają zakupy w outletach
– mówi Elżbieta Zygmunt, Marketing Manager Designer Outlet Sosnowiec.

Mit: mężczyźni wchodzą do sklepu po konkretną rzecz

Mogłoby się wydawać, że mężczyźni chcą kupić produkt, po który przyszli i jak najszybciej sklep opuścić. Nic bardziej mylnego. Firma BranchBrothers przeprowadziła badania, z których wynika, że w chwili wejścia do sklepu nawet 80 proc. mężczyzn nie jest zdecydowanych na konkretny artykuł, dlatego
też panowie cenią sobie możliwość wyboru i wypróbowania lub przymierzenia kupowanych produktów**.

Profesjonalne i indywidualne podejście personelu do wymagającego Klienta, tu oczywiście mowa
o mężczyznach, możliwość wyboru fasonu, koloru i rozmiaru spośród szerokiej gamy marek, dostępność ponad 100 sklepów, jak również bezpłatny parking, są mocnymi atutami i jednocześnie powodami wyjaśniającymi, dlaczego mężczyźni stanowią tak dużą grupę wśród klientów naszych centrów
– dodaje Elżbieta Zygmunt, Marketing Manager Designer Sosnowiec.

* Wyprzedaże i promocje – jak zmieniają się zwyczaje zakupowe Polaków, KPMG, 2017

** Jak kupują mężczyźni, BranchBrothers, 2017

__

Centra outletowe Designer Outlet są w Polsce obecne w trzech lokalizacjach – w Gdańsku, Sosnowcu
i Piasecznie pod Warszawą. Każde z nich oferuje unikalny mix polskich i zagranicznych marek modowych, również grupę marek segmentu premium. Szeroka oferta daje niepowtarzalną okazję do nabycia najwyższej jakości produktów w cenach zawsze 30-70% niższych od cen regularnych. W ofercie centrów możemy znaleźć m.in. marki: Armani, Calvin Klein, Guess, Levi’s, New Balance, Nike, Pandora, Tommy Hilfiger i wiele więcej.