Close

Blog

Kryzysy wizerunkowe – czym są i jak sobie z nimi radzić?

Jesteś odpowiedzialny za wizerunek swojej firmy i boisz się kryzysu wizerunkowego? A może prowadzisz biznes i masz świadomość, ile może cię kosztować utrata reputacji? W tym tekście opowiem ci, jak wyglądają „dzisiejsze” kryzysy wizerunkowe. Spis treści. Jakie jest moje doświadczenie zawodowe w zarządzaniu kryzysami? Czym jest kryzys wizerunkowy? Co może stać się źródłem kryzysu wizerunkowego? […]

Czytaj więcej...

Strategia komunikacji korzyści plan strategii

Strategia komunikacji, potrzebna czy nie?

Dobry dokument strategii komunikacji to taki, z którego się korzysta. Musi być konkretny, zrozumiały i dopasowany do celów biznesowych firmy. Spis treści: Czy potrzebujesz strategii komunikacji? Jakie korzyści daje strategia komunikacji? Najczęstsze błędy przy pracy nad strategią komunikacji? Rodzaje strategii komunikacji. Jak zaplanować prace nad strategią komunikacji? Etapy pracy nad strategią komunikacji. Jak zadawać kluczowe […]

Czytaj więcej...

Wizerunek formy Agencja PR

Czym jest wizerunek przedsiębiorstwa?

W praktyce funkcjonowania przedsiębiorstwa pojęcie tożsamości jest często używane zamiennie z pojęciem wizerunku. Warto podkreślić, że z naukowego punktu widzenia nie są to definicje jednoznaczne, chociaż zdaniem Pawła Koconia, współzależne. (Kocoń, 2009) Podstawowa różnica pomiędzy tożsamością przedsiębiorstwa, a jego wizerunkiem polega na tym, że o tożsamości mówimy w kontekście właściciela marki kierując zainteresowanie badawcze niejako […]

Czytaj więcej...

Płaca minimalna w górę, firmy w dół

Plany rządzących zakładają zwiększenie pensji minimalnej o prawie 78 proc. w ciągu pięciu lat, a w przyszłym roku do 2600 zł. Wzrost płacy minimalnej to jednak duże zagrożenie dla firm, które mogą mieć problem z utrzymaniem płynności przy tak gwałtownym skoku wynagrodzeń. „Droższa praca” spowoduje wzrost kosztów działania firm, które będą jeszcze bardziej intensywnie poszukiwać […]

Czytaj więcej...

Firmy nie inwestują. Nie mają z czego.

Firmy wstrzymują inwestycje. Wg ankiet NBP zaledwie co piąty przedsiębiorca planuje inwestycje w tym roku. Wynika to m.in. z niepewności gospodarczej związanej z wyborami, a także z trudności w pozyskiwaniu funduszy na inwestycje. Może być jeszcze gorzej, bo Wskaźnik Wyprzedzający Koniunktury we wrześniu spadł o niemal 2 punkty w stosunku do notowań sprzed miesiąca. Inwestycje […]

Czytaj więcej...

Jazda bez „prawka”. Co na to ubezpieczyciele?

Jeśli sprawca stłuczki lub wypadku nie posiada uprawnień do prowadzenia pojazdu, grozi mu nie tylko mandat. Zgodnie z prawem ubezpieczyciel może zażądać od niego zwrotu odszkodowania, które wypłacił z polisy OC osobom poszkodowanym w zdarzeniu. Od tej reguły są nieliczne wyjątki, np. jazda w celu ratowania czyjegoś życia.   Brak prawa jazdy przy sobie podczas […]

Czytaj więcej...

Czy warto zostać w PPK?

Dobiega końca proces wdrażania Pracowniczych Planów Kapitałowych (PPK) w największych firmach, a od 1 stycznia 2020 r. do rządowego programu zaczną dołączać mniejsze podmioty. Co może przekonać pracowników do oszczędzania w PPK?   Do 25 października 2019 r. pracodawcy zatrudniający co najmniej 250 osób wybierali podmiot zarządzający Pracowniczymi Planami Kapitałowymi, natomiast nie później niż do […]

Czytaj więcej...

Tak sklepy bronią się przed kradzieżami

2,64 mld złotych* rocznie branża handlowa w Polsce wydaje na zabezpieczenia przeciwkradzieżowe. Jest w co inwestować, bo z tegorocznego raportu firmy Crime&Tech wynika, że roczne straty polskich sklepów spowodowane kradzieżami to aż 4,84* mld złotych. Na polskim rynku jest dostępna coraz bardziej nowatorska i skuteczna technologia wspierająca sieci handlowe w zmaganiach z nieuczciwymi klientami.   […]

Czytaj więcej...

Brexit w Halloween nastraszył firmy

Kolejne daty brexitu nie potwierdzają się. Taka niepewność jest bardzo kłopotliwa dla przedsiębiorców. Polska jest wg ekonomistów trzecim najbardziej narażonym na straty wynikające z brexitu państwem UE, polski eksport do Wielkiej Brytanii ma wartość ponad 58 mld złotych, PKB po „rozwodzie” może spaść nawet o 0,24%. Najbardziej niepokoją się firmy mające kooperantów działających na zagranicznych […]

Czytaj więcej...

W biurowcach zaczyna się sezon grzewczy

Największym wyzwaniem dla biurowców nie jest ani okres chłodzenia, ani ogrzewania. Najtrudniejsze jest przejście z jednego w drugi. Wbrew stereotypom nie ogrzewanie, a chłodzenie bardziej obciąża instalacje i pobiera więcej prądu. Wyzwaniem są ciepłe zimy, które utrudniają możliwość przewidzenia zapotrzebowania na ciepło, dlatego biurowce stosują nowoczesne, zdalnie sterowane systemy grzewcze budynku.   Dostawcy ciepła na […]

Czytaj więcej...